Quote

MEDICRAZY
"Move Forward Even A Step Or You Will Fall Forever"

January 11, 2011

assalamualikum...


sejak akhir2 nie aku perasan yang ramai kawan2 aku jiwang....
bukan yang kat malaysia...tapi yang India nie...
then comes the question...kenape ye??...

pe maksud jiwang sebenarnya???
mengikut kamus dewan bahasa dan pustaka..
jiwang= jiwa seseorang yang sentiasa merewang2...

adei...kalau kita yang merewang best gak..
cam ner plak jiwa boleh merewang?...

berdasarkan pengalaman aku...(pengalaman??? hee...)
selalunya jiwang nie, bukan selalu la...memang pun dikaitkan dengan cinta...
ada apa dengan cinta>??..hehe...

back 2 the topic...jiwang~~

sebab seseorang 2 jiwang....
(berdasarkan pemerhatian dan pengalaman...hehe)

1. apabila seseorang 2 dilamun cinta...

betol x??..mesti btol la...aku pn x paham npe lau tgh brcinta nak kena jiwang2...
segala macam kata2 manis dan yang paling x boleh blah bler keluar sume metafora yang aku pikir cam bangang pun ada...
contohnya: >"akan kuharungi lautan berapi demimu"
>"belah jantung" (gler extreme)
>"segala halangan akan kita lalui bersama"

halangan pe yang ade?...x rse bangang ke...
kita nie bler brcinta sebenarnya dah msuk jerat Syaitan...
npe plak??..tanya plak...
x kn x tau yg setan mmg suke bnde2 mcm nie...
couple2 nie salah 1 jalan ke arah zina,,,nauzubillah..

2. bler seseorang 2 tgh nak layan perasaan...

sbb yg nie aku mmg x nafikan yg aku pn slalu cm nie...
bukan pe..aku minat sastera...seni...hehe...
dah agk lama x wat sajak..rindunya...

3. x tau la pe lagi sebabnye...

pe kate korg plak bg sebab..
aku bukan jiwang sgt pn...haha...

2 comments: