Quote

MEDICRAZY
"Move Forward Even A Step Or You Will Fall Forever"

January 27, 2011

LELAKI IDAMANKU..

Assalamualaikum~~~

Good day to all… kabare semua??...hehehe…semalam tgh2 search nak jadikan bahan tok update blog, terjumpa plak satu artikel pasal ciri2 lelaki idaman…(tidak disengajakan ek!!!)…so, aku teringat balik masa zaman matrik dulu…ada kawan aku nie (dirahsiakan identitinya..) aku tak tau dari sudut mana dia cakap cam nie….: "aku cakap betul la Pai, kalau ko lelaki, confirm aku couple dgn ko…”

Woa~~terkejut tak…masa 2 aku terdiam..x tau nak cakap pe…selalunya ada je benda yang aku nak balas balik…hehe..(1 lagi perwatakan Pai..haha..)…then sampai sekarang aku x tau kenapa….kawan aku yang aku kenal dari Form 1 pun setuju…erm…

X pe..kita tinggalkan persoalan 2 utk sama2 kita pikirkan, ok…so berbalik kpd tajuk kita…ciri2 lelaki idaman…secara mudahnya boleh ditafsirkan sbgai apa perwatakan yang patut ada pada lelaki yang memenuhi kehendak jiwa seseorang perempuan….haha..apsal la plak aku jiwang tetiba nie…

Aku x nak cakap ciri2 lelaki idaman orang lain…aku nak cakap pasal lelaki idaman aku la ek…hehe…macam orang lain gak…mesti la aku ade minat artis kan??...hehe…yang paling aku adore is Jay Sean…OMG…kamu semua tau sape dia??..yang nyanyi lagu Down dgn Lil Wayne…hehe…





Hensem gler kan??...FYI, Jay Sean keturunan Punjabi…tapi lahir kat US…nama sebenar dia Kamaljit Singh Jhooti…


Well, mesti ada yang kata “ Pai nie minat orang luar je ke??...lelaki Melayu kan ramai…” haha…ok, fair enough..aku ada la gak minat lelaki Melayu…haha…sape???....Ustaz Amirul….????sape????

Amacam??..hensem kan Ashraf Muslim…haha…wuu~~


PERTAMA: lelaki yang tulen….

Haha..jgn gelak..zaman skunk nie mana boleh percaya sangat…nampak je macho…tapi bler dah kenal…gay la plak,,..adussshhh~~~haha…



KEDUA: lelaki yang mantap…

Woa~~~adoi…bukan la mantap badan la…( nak gak sebenarnya…haha…)…mantap kat sini merujuk kpd Iman,Agama, dan x mudah goyang kalau ada masalah…tetap pendirian la…tapi x nak yang ego…sorry…sebab dah terang lagi bersuluh dalam 1 dari hadis Nabi Muhammad S.A.W.

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Takutlah kepada Allah, di dalam memimpin isteri-isterimu, kerana sesungguhnya mereka adalah amanah yang ada disampingmu, barangsiapa tidak memerintahkan agar isterinya mengerjakan solat, dan mengerjakan agama kepadanya, maka ia telah berkianat kepada Allah dan Rasul-Nya.

Yang macam nie ke..hehe…



KETIGA: lelaki yang tau erti hormat…

Lelaki 2 kena la tau nak hormat orang…terutamanya orang tua…hee~~soooo sweettt…hehe…bukan 2 je..lelaki 2 pun mesti la tau nak hormat aku sebagai seorang perempuan…hee~~



KEEMPAT: lelaki yang berani…

Hurm,,,camner nak tulis ek??..camnie la ek…aku x nak couple2..aku x nak bertunang…kenapa??..satu sebab bley mendorong kpd zina n aku x nak terikat…aku adalah seorang perempuan yang bebas…hee~~~aku nak seorang lelaki yang yakin n berani jumpa aku face 2 face n cakap nak kahwin dgn aku....konpem aku cair…haha…tapi aku kena check ciri2 kat atas dulu…ada ke x??..hehe…


Kesimpulannya…aku hanya akan menerima jodoh yang Allah dah tetapkan untuk aku…sebab aku tau Allah hanya bagi kat aku apa yang aku perlu bukan yang aku nak…so, yang kat atas 2 hanya sekadar panduan untuk aku x silap memilih… :)…

Sebelum mengakhiri blog kali nie…aku nak state yang aku nak jadi isteri yang macam hadis Rasulullah kat bawah nie…

Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Sebaik-baik wanita itu ialah apabila kamu memandangnya kamu akan senang hati (gembira), apabila kamu perintah, ia patuh kepadamu, apabila kamu pergi, ia akan menjaga dirinya dan menjaga hartamu."

Presented by,

Nurshafinaz binti Mohamed Fishal.

6 comments:

  1. pai!!!! wow..semoga jumpe eh..hehe...ak nak muke cm imran khan..hha

    ReplyDelete
  2. insyaallah..
    nk cam imran khan gk ke??...
    haha..

    ReplyDelete
  3. wah..sume nak cerita pasal type2 lelaki idaman.. i likee..

    ReplyDelete
  4. perghhh pai. nak yang ada biceps BESAR jek. HAHAHAHA.

    ReplyDelete
  5. nak ustaz amirul!!!! ahahahaah :D

    ReplyDelete
  6. dye: bukn bicep la...adoi..haha..

    ReplyDelete